Friday, 4 November 2011

အာဇာနည္ေခါင္းေဆာင္၏ ဘာသာေရးအျမင္




ဗုိလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း၊ သခင္ေအာင္ဆန္း၊ တပ္မေတာ္ဖခင္ၾကီး၊ လြတ္လပ္ေရးဗိသုကာၾကီး၊ လူထုေခါင္း ေဆာင္ၾကီးစတဲ့ ဂုဏ္ထူး၀ိေသသေတြနဲ႕ ျမန္မာ့သမိုင္းမွာ ဥဒါန္းထားခဲ့တဲ့ ပုဂၢိဳလ္ဟာ အသက္ သံုးဆယ္စြန္းရံု လူငယ္ေလးတစ္ေယာက္မွ်သာ ရွိေသးတယ္ လို႕ သိလိုက္ရတဲ့ အခ်ိန္က စၿပီး အံ့ၾသ ဘနန္းျဖစ္ခဲ့ရပါတယ္၊ ႏိုင္ငံေရး စစ္ေရး စတဲ့ အေတြးအျမင္ အသိပညာေတြေၾကာင့္သာ ဒီလို ထိပ္တန္းေခါင္းေဆာင္ ျဖစ္ခဲ့တယ္လို႕ပဲ ထင္ခဲ့တာပါ။

ဒါေပမယ့္ အမွတ္မထင္ ဦးေအာင္ဆန္းရဲ႕ ဘာသာေရးအျမင္ကိုပါ ဖတ္လိုက္ရေတာ့ သူဟာ အရာရာမွာ ႏွံ႕စပ္ကြ်မ္း၀င္ေနတဲ့ ေခါင္းေဆာင္တစ္ေယာက္လို႕ အားရသြားပါတယ္။ ဒီေန႕ေခတ္ထိတိုင္ ရဟန္းသံဃာေတာ္ေတြၾကားမွာ က်ယ္က်ယ္ေလာင္ေလာင္ေဆြးေႏြးေနၾကေပမယ့္ အလင္းမပြင့္ေသးတဲ့ အေတြး အျမင္ ေတြကို အသက္သံုးဆယ္၀န္းက်င္လူငယ္ေလးတစ္ေယာက္က ျပတ္သားရွင္းလင္း အျမင္က်ယ္ေျပာစြာ ေျပာသြားခဲ့တာပါ။

ဦးေအာင္ဆန္းရဲ႕ အသံကို နားေထာင္ၾကည့္ၾကပါဦးစို႕။ အာဇာနည္ေန႕အတြက္ အမွတ္တရ သံေ၀ဂျဖစ္စြာ....။

၁၉၄၆ ခုႏွစ္ ဇန္န၀ါရီလ (၂၀) ရက္ ဖဆပလညီလာခံ (ေရႊြတိဂံုအလယ္ပစၥယံ)တြင္ သံဃာေတာ္ မ်ားအား ဗုိလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း၏ သာသနာေရး သီးျခား ေလွ်ာက္ထားခ်က္။

“ဘာသာေရးသည္ ကြ်ႏ္ုပ္တို႕လူမႈကို ရႈပ္ေထြးေစသည္မဟုတ္။ ဘာသာတရားကို မွီ၍ အသက္ ေမြးၾကကုန္ေသာ သူတို႕သာလွ်င္ ရႈပ္ေထြးေစၾက၏။ ဘာသာတရားကို ၾကည့္ျပန္မူ ဤကဲ့သို႕ေသာ သူမ်ိဳးကို အားေပးျခင္း မရွိသည္ကို ေတြ႕ျမင္ၾကရေပမည္။ သို႕ေသာ္လည္း အသီးအသီးေသာ ဘာသာတရားတို႕ကို မွီ၍ အသက္ေမြးၾကကုန္ေသာ သူမ်ားရွိခဲ့ဖူးေလၿပီ။

ဥေရာပတိုက္၌ ရဟန္းမင္းၾကီးမ်ားႏွင့္ ဧကရာဇ္မင္းတို႕ အခ်င္းျဖစ္ပြားခဲ့ပံု၊ ကြ်ႏ္ုပ္တို႕ ႏိုင္ငံ၌ အရည္းၾကီးမ်ားႏွင့္ အေနာ္ရထာမင္းျမတ္အေရးေတြ႕ရပံု၊ အေနာက္ႏိုင္ငံၾကီးမ်ား နယ္ခ်ဲ႕ရာတြင္ သမၼာက်မ္းစာကိုင္သူတို႕က ေရွ႕သြားလုပ္၍ အလံကိုင္သူႏွင့္ ကုန္သည္တို႕က ေနာက္မွ လိုက္ရပံု အေၾကာင္းစံုတို႕ကို ေထာက္ထားလ်က္ မည္သည့္ကာလေဒသ၌ မဆို ဘာသာတရားကို မွီ၍ အသက္ေမြးၾကသူမ်ား ရွိခဲ့ဖူးေၾကာင္းကို ကြ်ႏ္ုပ္တို႕ သတိရၾကေပလိမ့္မည္။

ယခု ဘာသာတရားကို မွီ၍ အသက္ေမြးသူမ်ားဟု ဆိုရာ၌ ရွင္းလင္းရန္လိုေပေသး၏။ ဘုန္းၾကီးပင္ေခၚေခၚ ရဟန္းပင္ေခၚေခၚ ႏွစ္မ်ိဳးႏွစ္စားရွိ၏။ တစ္မ်ိဳးမွာ ဘာသာတရားကို မွီ၍ အသက္ေမြးသူမ်ားသာျဖစ္၍ ဘာသာတရားျပန္႕ပြားတိုးတက္မႈကို သတိျပဳျခင္း အားထုတ္ျခင္း မရွိေခ်။ ဘာသာတရားႏွင့္ ဆန္႕က်င္ေသာအမႈကိုပင္ ျပဳၾက၏။ တစ္မ်ိဳးမွာကား ဘာသာတရား တိုးတက္ျပန္႕ပြားမႈကို ေလးစား၍ ေလာကီသားတို႕၏ အမႈကို ေရွ႕ရႈျခင္းမရွိေခ်။

ကြ်ႏ္ုပ္တို႕၏ တိုင္းျပည္တြင္ သံဃာေတာ္အရွင္ျမတ္မ်ားသည္ ရာဇ၀င္တစ္ေလွ်ာက္္လံုး ကြ်ႏု္ပ္တုိ႕လူမ်ိဳး၏ ေရွ႕က မားမားမတ္မတ္ ရပ္လ်က္ ျမင့္ျမတ္ေသာ အမႈကိုသာ ျပဳခဲ့ၾကေပ၏။ ေရွးေခတ္မ်ား၌ သံဃာေတာ္ အရွင္ျမတ္မ်ားသည္ ကြ်ႏ္ုပ္တို႕တစ္မ်ိဳးလံုးကို ပညာသင္ေပးရန္ တာ၀န္ကို ထမ္းေဆာင္ခဲ့ၾကေပသည္။ ယခုေခတ္၌ပင္ ေတာရြာမ်ားတြင္ သံဃာေတာ္အရွင္သူျမတ္မ်ား ပညာသင္ၾကားေပးလ်က္ ရွိေသာေၾကာင့္ ေျမာက္ျမားစြာေသာ အမ်ိဳးသားတို႕သည္ စာေပတတ္ေျမာက္ၾကေပ၏။

အခ်ဳပ္မွာ သံဃာေတာ္အရွင္ျမတ္မ်ား၏ ေစတနာလံု႕လေၾကာင့္ ကြ်န္ုပ္တို႕၏ စိတ္ဓါတ္ ျမင့္ျမတ္မႈ အသြင္အျပင္ယဥ္ေက်းမႈတို႕သည္ အထူးသျဖင့္ တိုးတက္ခဲ့ေလသည္။ ထိုအေၾကာင္းမ်ားေၾကာင့္ ကြ်ႏ္ုပ္တို႕၏ သံဃာေတာ္အရွင္ျမတ္မ်ားသည္ ကြ်ႏ္ုပ္တို႕၏ ထူးကဲေသာ ေက်းဇူးဥပကာရကို ခံေတာ္မူထိုက္ၾကပါေပ၏။

ကြ်ႏု္ပ္တို႕ႏိုင္ငံတြင္ မ်ားေသာအားျဖင့္ ဗုဒၶဘာသာကို သက္၀င္ယံုၾကည္ၾကသည္ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ အျခားဘာသာတရားမ်ားကို မထိခိုက္ေစဘဲ ေျပာလိုသည္မွာ ႏွစ္ေပါင္း ၂၅၀၀ အတြင္း လိမ္းကပ္၍ လာခဲ့ေသာ ေၾကးေညွာ္တို႕ကို ကြ်ႏ္ုပ္တို႕ ပြတ္တိုက္ႏိုင္ခဲ့ပါလွ်င္ ဗုဒၶဘာသာ သာသနာေရာင္သည္ ကမၻာေပၚတြင္ အထြန္းေျပာင္ဆံုး ျဖစ္လာလိမ့္မည္ ဟူ၍ ယူဆရေပမည္။

သို႕ျဖစ္ပါေသာေၾကာင့္ ယခု သံဃာေတာ္အရွင္သူျမတ္မ်ားအား သီးျခား၍ ေလွ်ာက္ထားလိုပါသည္ ဘုရား။ အရွင္သူျမတ္မ်ားဘုရား။ အရွင္ဘုရားတို႕သည္ အလြန္ထူးကဲေသာ ဗုဒၶသာသနာေတာ္ထမ္း ရဟန္းျမတ္မ်ား ျဖစ္ေတာ္မူၾကပါသည္။ အရွင္ဘုရားတို႕က သာသနာေတာ္ေရာင္ ထြန္းေျပာင္ေအာင္ အားထုတ္ေတာ္မူၾကပါ။ ကမၻာေလာကၾကီးကို သာသနာေရာင္ အလင္းေပးေတာ္မူၾကပါ။ သို႕မွသာလွ်င္ ကမၻာသူကမၻာသားတို႕ ေမတၱာပြားမ်ား၍ သမစိတၱႏွင့္ ညီအရင္း အကို ေမာင္ရင္းႏွစ္မ ကဲ့သို႕ ေနႏိုင္ၾကပါလိမ့္မည္။

အရွင္သူျမတ္မ်ားကို ဘုရားတပည့္ေတာ္တို႕ ကိုးကြယ္ဆည္းကပ္ပါသည္။ တစ္ကမၻာလံုး ကိုးကြယ္ ဆည္းကပ္သည္ကိုလည္း ျမင္ခ်င္လွပါသည္။ တပည့္ေတာ္တို႕ ႏိုင္ငံမွာသာမက တစ္ကမၻာလံုးမွာပင္ ေမတၱာတရား သမစိတၱ သေဘာထားတို႕ကို ျပဳျပင္ႏိုင္ေသာ စြမ္းပကား အရွင္ဘုရားတို႕မွာ ရွိပါသည္။ ဤစြမ္းပကားကို သံုးရာ၌ ေအာင္ျမင္ေတာ္မူပါလွ်င္ မနုႆလူတစ္မ်ိဳးလံုး အစဥ္အဆက္ ႏွစ္ပရိေစၦဒ ရွည္လ်ားစြာ ရွိခိုးပူေဇာ္ၾကပါလိမ့္မည္။ ဤကဲ့သို႕ ေဆာင္ရြက္မႈသည္ သာသနာဖက္ကသာ ၾကည့္၍ ျမင့္ျမတ္သည္ မဟုတ္ပါ။ တပည့္ေတာ္တို႕၏ ႏိုင္ငံႏွင့္လူမ်ိဳးအတြက္ အျမင့္ျမတ္ဆံုးေသာ ႏိုင္ငံေရးကို ေဆာင္ရြက္ရာလည္း ေရာက္ပါသည္ဘုရား။

တပည့္ေတာ္တို႕ ႏိုင္ငံအရပ္ရပ္သို႕ ၾကြေရာက္ေတာ္မူၿပီးလွ်င္ ေမတၱာတရား၊ညီညြတ္ေရး တရားကိုလည္း ေဟာေတာ္မူၾကပါ။ ျမင့္ျမတ္ေသာ လြတ္လပ္ေရး တရားကိုလည္း ေဟာေတာ္မူၾကပါ။

ျမင့္ျမတ္ေသာ လြတ္လပ္ေရးဆိုရာ၌ လြတ္လပ္စြာ ဘာသာတရား ကိုးကြယ္ႏိုင္မႈ၊ လြတ္လပ္စြာ ဘာသာတရားကို ကာလေဒသမေရြး ေဟာေျပာႏိုင္မႈ၊ ေၾကာက္ရြံ႕ စိုးရိမ္ပူပန္ျခင္းမွ ကင္းလြတ္မႈ၊ လူအ လူန ဘ၀မွ လြတ္ေျမာက္မႈစသည္တို႕ ျဖစ္ပါသည္။

အရွင္သူျမတ္တို႕သည္ သံုးလူ႕ထြတ္ထား ျမတ္စြာဘုရား ၾသ၀ါဒေပးေတာ္မူခဲ့သည့္အတိုင္း “အပၸမာေဒန သမၸာေဒထ ” မေမ့မေလ်ာ့ဘဲ အစဥ္ထာ၀ရ အားထုတ္ၾကဖို႕ တပည့္ေတာ္တို႕ ျမန္မာလူမ်ိဳးတစ္မ်ိဳးလံုးကို ဆိုဆံုးမေတာ္မူၾကပါဘုရား။ ဤသို႕ေသာ မိမိကုိယ္ကို မိမိသာလွ်င္ အားကိုးမႈျဖင့္ တပည့္ေတာ္တို႕၏ လူမ်ိဳးသည္ ေလာကုတ္ ေလာကီ ႏွစ္လီေသာ အက်ိဳးထူးမ်ားကို ခံစားႏိုင္ေအာင္ ေဆာင္ရြက္ႏိုင္ၾကေပလိမ့္မည္။ အရွင္ျမတ္မ်ား၌ ဤကဲ့သို႕ မြန္ျမတ္ေသာ တာ၀န္၀တၱရားမ်ား ရွိပါသည္။

ဤမြန္ျမတ္ေသာ တာ၀န္၀တၱရားမ်ားကို ေက်ပြန္စြာ ထမ္းေဆာင္ေတာ္မူၾကပါဘုရား။ တပည့္ေတာ္တို႕မွာ အရွင္သူျမတ္မ်ားကို ရိုေသေလးျမတ္စြာ တိုက္တြန္းစကား ေလွ်ာက္ထားျခင္းကိုသာ ျပဳႏိုင္ပါသည္။ ေဆာင္ရြက္ဖို႕ တာ၀န္ေက်ပြန္မည္ မေက်ပြန္မည္ ဟူေသာ ျပႆနာမွာ အရွင္ျမတ္မ်ားသာ ေျဖရွင္းႏိုင္ၾကေပမည္။”

ဓမၼဂဂၤါ Facebookမွ


ဘာသာတရားနွင့္ယုံၾကည္မွဳ

ဘာသာတရားဟူသည္ ယုံၾကည္မွဳမွ ျမစ္ဖ်ားခံေပၚေပါက္လာျခင္းျဖစ္ေပသည္။ ယုံၾကည္မွဳမွသည္ အားထားမွဳ၊ ကိုးကြယ္မွဳ၊ လုိက္နာေဆာင္ရြက္မွဳ စသည္တုိ႔ ဆင့္ကဲဆင့္ကဲ ျဖစ္ေပၚလာရေပသည္။ မည္သည့္ဘာသာတရားမဆုိ လူမ်ိဳးတစ္မ်ိဳးတည္းပိုင္ မဟုတ္ဘဲ၊ သက္ဝင္ယုံၾကည္မွဳရွိသူတုိင္းႏွင့္ သက္ဆုိင္မွဳရွိေပသည္။ လူသားတုိ႔၏ ၾကီးျပင္းရာေနရာ ေဒသ၊ မ်ိဳးရုိးအစဥ္အဆက္၊ ပတ္ဝန္းက်င္စသည္တုိ႔၏ လႊမ္းမုိးမွဳေၾကာင့္ေသာ္လည္းေကာင္း၊ အသိဥာဏ္၊ အေတြးအေခၚႏွင့္ဆင္ျခင္တုံတရားကို လုိက္၍လည္းေကာင္း၊ ယုံၾကည္မွဳအမ်ိဳးမ်ိဳးကြဲျပားမွဳေပၚ မူတည္လ်က္ ဘာသာတရားအမ်ိဳးမ်ိဳး ေပၚထြန္းလာရျခင္း ျဖစ္ေပသည္။

လူမ်ိဳးေရးအစြဲႏွင့္ အစြန္းေရာက္စိတ္ဓာတ္ရွိသူမ်ားသည္ မိမိတို႔ယုံၾကည္ကိုးကြယ္ရာ ဘာသာတရားႏွင့္ လူမ်ိဳးေရးကိုေရာေထြးလ်က္၊ ငါ့လူမ်ိဳး ငါ့ဘာသာတရားဟု တဖက္သတ္ဆန္ဆန္ တေဇာက္ကန္း ျပဳမူတတ္ၾကပါသည္။ ဤကဲ့သုိ႔ေသာ လူမ်ားေၾကာင့္ အားနည္းေသာလူမ်ိဳးစုမ်ားနွင့္ အလယ္အလတ္ စိတ္ဓာတ္ရွိေသာ လူမ်ိဳးစုမ်ားမွာ အနုိင္က်င့္အႏွိမ္ခံရတတ္ၾကပါသည္။

လူေကာင္းႏွင့္လူဆိုး ႏွစ္မ်ိဳးသာရွိ

မည္သည့္ဘာသာတရားကို ကုိးကြယ္သည္ျဖစ္ေစ၊ မိမိတို႔လူမ်ိဳးသာျမင့္ျမတ္ပါသည္ဟု ဆိုေစ၊ စည္းစိမ္ဥစၥာ မည္မွ်ပင္ ၾကြယ္ဝပါေစ၊ အာဏာ ရာထူး ဂုဏ္ရွိန္မည္သို႔ပင္ ၾကီးမားပါေစ၊ ဘြဲ႔ထူးပညာ အဆင့္ဆင့္ လက္ဝယ္ပိုင္ထားသည္ျဖစ္ေစ လူ႔အဆင့္အတန္း လူအမ်ိဳးအစားဟူသည္ နွစ္မ်ိဳးသာလွ်င္ ရွိပါသည္။ ကိုယ္က်င့္သိကၡာတရား၊ ကိုယ္က်င့္သီလနွင့္ ကိုယ္ခ်င္းစာတရား အျပည့္အဝရွိေသာ လူေကာင္းနွင့္ လူျဖစ္ေသာ္ျငားလည္း လူ႔အက်င့္ လူ႔စည္းကမ္း လူ႔သီလကို ထင္သလုိ ခ်ိဳးေဖာက္ျပီး လူသားခ်င္းတန္ဖိုးမထားတတ္ေသာ လူ႔တိရစာၦန္စိတ္ဓာတ္ရွိေသာ လူဆုိးတုိ႔ ျဖစ္ေပသည္။

ယုံၾကည္မွဳ တကယ္ရွိရဲ႕လား…

မည္သည့္ဘာသာဝင္မဆုိ ယုံၾကည္မွဳရွိမွသာလွ်င္ လုိက္နာေဆာင္ရြက္မွဳ ရွိၾကပါသည္။ လုိက္နာေဆာင္ရြက္မွဳရွိသူကိုသာလွ်င္ အမွန္တကယ္ ယုံၾကည္သက္ဝင္သူအျဖစ္ လက္ခံရပါမည္။ ယုံၾကည္ပါသည္ဟု ပါးစပ္က ေျပာေသာ္လည္း ဘာသာတရားအဆုံးအမမ်ားကို အမွန္တကယ္ လုိက္နာမေဆာင္ရြက္နုိင္ပါက ယင္းဘာသာဝင္အျဖစ္ သတ္မွတ္ရန္ခက္ခဲပါလိမ့္မည္။ ယုံၾကည္မွဳနွင့္ လုိက္နာေဆာင္ရြက္မွဳ ထပ္တူက်သူကိုသာလွ်င္ အစစ္အမွန္အျဖစ္ သတ္မွတ္နုိင္ပါသည္။
ထ႔ုိျပင္ မ်က္ကန္းယုံၾကည္ျပီး ေသေသခ်ာခ်ာ မသိနားမလည္သူမ်ားနွင့္ သိရွိနားလည္ေသာ္လည္း တိတိက်က် မလုိက္နာသူမ်ားေၾကာင့္ ဘာသာတရား၏ အဆင့္အတန္းက်ဆင္းတတ္ပါသည္။ လူ႔အဆင့္အတန္းျမင့္မားသူ လူေကာင္းတုိ႔အေပၚ ဘာသာတရား၏ အဆုံးအမတရား လႊမ္းမုိးမွဳ ရွိနုိင္ေသာ္လည္း၊ ဘာသာတရား အဆင့္အတန္းျမင့္မားမွဳသည္ လူတုိင္းအေပၚ အက်ိဳးသက္ေရာက္မွဳ မရွိနုိင္ေပ။ ယုံၾကည္မွဳနွင့္ လုိက္နာေဆာင္ရြက္သူမ်ားအေပၚတြင္သာ ၾသဇာသက္ေရာက္မွဳရွိနုိင္ေပသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ အဆင့္အတန္း ျမင့္မားေသာ ဘာသာတရားကိုးကြယ္သူတုိင္းအား လူေကာင္းဟု မသတ္မွတ္နုိင္ေပ။
လူမ်ိဳး၊ အသားအေရာင္နွင့္ အဆင့္အတန္း

အခ်ိဳ႕တုိင္းျပည္မ်ားတြင္ လူမ်ိဳးေရးခြဲျခားမွဳ၊ အသားအေရာင္ကြဲျပားမွဳနွင့္ မ်ိဳးရုိးအဆင့္အတန္း အနိမ့္အျမင့္ဟူ၍ မတူညီေသာ အခြင့္အေရးျခားနားမွဳမ်ား ရွိၾကပါသည္။ အမွန္စင္စစ္ မိမိတို႔ျပဳခဲ့သမွ် ကံတရားမ်ားေပၚ မူတည္လ်က္ျဖစ္ေပၚလာေသာ အသြင္အျပင္မ်ား၊ အေျခအေနမ်ားကို ေရြးခ်ယ္နုိင္စြမ္း မရွိသကဲ့သို႔၊ ျငင္းဆန္နိုင္ခြင့္လည္း မရွိၾကေပ။ သို႔ရာတြင္ ပုံပန္းသဏၭာန္ အသြင္အျပင္ အသားအေရာင္ မ်ားကို ျပဳျပင္ဖန္တီးနုိင္စြမ္း မရွိေသာ္လည္း၊ မိမိတို႔၏ကံတရားမ်ားႏွင့္ စိတ္ဓာတ္မ်ားကို ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲျခင္းျဖင့္ ပိုမိုေကာင္းမြန္ေသာ ဘဝအေျခအေနမ်ားကို ရယူႏုိင္ၾကပါသည္။

သီလေစာင့္မွ အူမေတာင့္မွာေပါ့…

ျမင့္ျမတ္ေသာ ကိုယ္က်င့္တရားႏွင့္ ေစာင့္ထိန္းရမည့္သီလတရားတုိ႔ကို ပစ္ပယ္လ်က္ မိမိတို႔၏ စားဝတ္ေနေရးအတြက္ မသမာေသာ နည္းမ်ိဳးစုံျဖင့္ ၾကိဳးပမ္းမွဳသည္ လတ္တေလာအေျခအေနအတြက္ ေကာင္းမြန္နို္င္ေသာ္လည္း၊ ေရရွည္တြင္မူ အဆင္မေျပမွဳ ဒုကၡမ်ားစြာကို ရင္ဆုိင္ၾကရေပမည္။ ငတ္လာလွ်င္ ဘာမဆိုလုပ္လိမ့္မည္ဟု ယုံၾကည္ျခင္းသည္ မရွိလို႔မလွဴ၊ မလွဴလုိ႔မရွိ ဆိုသကဲ့သုိ႔ပင္ ျဖစ္ေပလိမ့္မည္။ သီလမရွိခဲ့ျခင္းေၾကာင့္ ဆင္းရဲျခင္းျဖစ္ေပၚေစေသာ္လည္း၊ ဆင္းရဲမွဳေၾကာင့္ သီလမေဆာက္တည္နုိင္ပါက သံသရာဝဋ္ဆင္းရဲမွ မည္သည့္အခါမွ် ရုန္းထြက္နုိင္မည္ မဟုတ္ေတာ့ေပ။ သီလေဆာက္တည္မွဳေၾကာင့္ ဆင္းရဲရာမွ ခ်မ္းသာလာျခင္းသည္ အတုိင္းအတာတခုအထိ တည္ျမဲနုိင္ေသာ္လည္း၊ သူတပါး မ်က္ရည္ေပါက္ၾကီးငယ္က်ျပီးမွ ရလာေသာ မသမာေသာနည္းျဖင့္ ေငြေၾကးခ်မ္းသာလာျခင္း၏ အက်ိဳးဆက္သည္ စိတ္ဆင္းရဲ ကိုယ္ဆင္းရဲျဖင့္ ဘဝကို အဆုံးသတ္ရမည့္အျပင္ သံသရာတေလွ်ာက္တြင္လည္း ဆုိးက်ိဳးေပါင္းစုံကို ရင္ဆုိင္ေတြ႔ရေပလိမ့္မည္။ တဘဝ တခဏ မိမိတို႔ဘဝ အဆင္ေျပခ်မ္းသာေစရန္ လူသားခ်င္းမစာနာ လူလူခ်င္းမညွာတာဘဲ တျခားသူမ်ားအား ဒုကၡေပးသူမ်ားသည္ တခ်ိန္ခ်ိန္တြင္ ထပ္တူထပ္မွ်ခံစားမွဳ ဝဋ္လည္ျခင္းကို ျပန္လည္ခံစားရမည္ ျဖစ္ပါသည္။
အေရအတြက္ထက္ အရည္အခ်င္းက ပိုအေရးၾကီးပါ၏….

သာသနာတည္တ့ံေရးနွင့္ သာသနာသန္႔ရွင္းေရးတည္းဟူေသာ အရည္အခ်င္းရွိမွသာ သာသနာျပန္႔ပြားေရးတည္းဟူေသာ အေရအတြက္ မ်ားျပားလာနုိင္ပါသည္။ ျမတ္စြာဘုရား သာသနာအဆုံးအမမ်ားကို အမွန္တကယ္လုိက္နာျခင္းမရွိဘဲ အမည္ခံဗုဒၶဘာသာဦးေရ မ်ားျပားလာျခင္းသည္ သာသနာပ်က္ဆီးျခင္း၏ အစပ်ိဳးလကၡဏာျဖစ္လာနုိင္ပါသည္။ သက္ဝင္ယုံၾကည္မွဳ သဒၶါတရားနွင့္ လုိက္နာက်င့္သုံးမွဳ အက်င့္ျမတ္ ရွိေသာသူ မ်ားျပားလာျပီး လက္ဆင့္ကမ္း အေမြေပးျခင္းျဖင့္သာ သာသနာေရရွည္ တည္တံ့ျခင္း ရွိလာနုိင္ပါသည္။ ဗုဒၶသာသနာသည္ ဆြဲေဆာင္စည္းရုံးျပီး ဆုေတာင္းျပည့္ေစတတ္ျခင္းမဟုတ္ဘဲ၊ ကိုယ္တုိင္လုိက္နာ က်င့္ၾကံအားထုတ္ျခင္းျဖင့္သာ တသက္တာ စြဲျမဲေစရျခင္းျဖစ္ေပသည္။ မက္လုံးေပး ဆြဲေဆာင္မွဳေနာက္ ပါသြားရျခင္းမွာ ဗုဒၶသာသနာအဆုံးအမကို မလုိက္နာ မက်င့္သုံးျခင္းတည္းဟူေသာ အေၾကာင္းတရားေၾကာင့္ ယုံၾကည္သက္ဝင္မွဳဟူေသာ အက်ိဳးတရားမခိုင္ျမဲျခင္းေၾကာင့္သာ ျဖစ္ေပသည္။ ယုံၾကည္မွဳရွိမွသာ လုိက္နာမွဳရွိမည္ျဖစ္ျပီး၊ အျပန္အလွန္အားျဖင့္ လုိက္နာက်င့္သုံးမွဳရွိမွသာ ယုံၾကည္မွဳခိုင္ျမဲမည္ျဖစ္ေပသည္။
အေျခခံမွသည္ အျမင့္ဆီသို႔…

မည္သည့္အေၾကာင္းအရာမဆို အေျခခံက်က် အေသအခ်ာ နားလည္သေဘာေပါက္မွသာလွ်င္ အဆင့္ျမင့္ဆီသုိ႔ တက္လွမ္းနုိင္ပါမည္။ အေျခခံက်က် နားလည္သေဘာေပါက္သူမ်ားသည္ ယုံၾကည္မွဳခုိင္ျမဲျပီး လုိက္နာက်င့္သုံးမွဳ ပိုမုိစိတ္ပါဝင္စားလာနုိင္ပါသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ အေျခခံသင္တန္းမ်ား သင္ၾကားမွဳသည္ အလြန္အေရးပါလွပါသည္။ နိဗၺာန္ေရာက္ေၾကာင္းတရားထက္ အပါယ္ေလးပါး လြတ္ေျမာက္ေရးတရားက ပိုမုိအေရးၾကီးလွပါသည္။ အေျခခံတရားမ်ားကို နားလည္မွဳမရွိပါလ်က္နွင့္ အဆင့္ျမင့္နိဗၺာန္ေရာက္တရားမ်ားကို နားလည္ရန္ ခက္ခဲပါလိမ့္မည္။
အယူဝါဒနွင့္လုပ္ရပ္ မမွားေစခ်င္ပါ….

မိမိတို႔၏ သာသနာ ေရရွည္တည္တံ့ခိုင္ျမဲေရး၊ ျမင့္ျမတ္တင့္တယ္ေစေရးႏွင့္ သိကၡာျမင့္မားေရးသည္ မိမိတို႔၏ အယူဝါဒနွင့္ လုပ္ရပ္မွန္ကန္ျခင္းေပၚ မူတည္လွပါသည္။ အခ်ိဳ႕ေသာ ဘာသာေရးေခါင္းေဆာင္ ရဟန္းေတာ္အခ်ိဳ႕၏ မွားယြင္းေသာ အယူဝါဒမ်ားနွင့္ လုပ္ရပ္မ်ားေၾကာင့္ အျခားေသာ ဘာသာဝင္မ်ား၏ အထင္အျမင္ေသးျခင္း၊ နားလည္မွဳလြဲျခင္းမ်ားကို ခံရတတ္ပါသည္။ ထုိထက္ ဆိုးဝါးသည္မွာ ဗုဒၶဘာသာဝင္အခ်ိဳ႕၏ စိတ္ပ်က္မွဳ အထင္ေသးမွဳသည္ ယင္းတုိ႔ကို ဘာသာေျပာင္းေစသည္အထိ ျဖစ္ပြားေစတတ္ပါသည္။ ထုိ႔ျပင္ ဗုဒၶဘာသာဝင္ လူအခ်ိဳ႕၏ ငါ့လူမ်ိဳး ငါ့ဘာသာဟူေသာ အစြန္းေရာက္ တေဇာက္ကန္းဆန္ဆန္ ျပဳမူေျပာဆုိမွဳမ်ားသည္လည္း ဗုဒၶသာသနာ၏ ဂုဏ္သိကၡာကို က်ဆင္းေစတတ္ပါသည္။

ဆရာ၊ ဒကာ လက္တြဲညီစုိ႔….

ဘုရားသာသနာေရရွည္တည္တံ့ေရးသည္ ရဟန္းသံဃာေတာ္ ဆရာေတာ္မ်ားနွင့္ တပည့္သား ဒကာ ဒကာမမ်ား၏ လက္တြဲညီညီေဆာင္ရြက္မွဳေပၚ မူတည္ပါေသာေၾကာင့္ မိမိတို႔လက္ထက္တြင္ သာသနာေတာ္ၾကီး ျမင့္ျမတ္တင့္တယ္ေစေရးနွင့္ မညွိဳးႏြမ္း မကြယ္ေပ်ာက္ေစေရးသည္ လူတုိင္း၏ သမုိင္းေပးတာဝန္ ျဖစ္ပါသည္။ ။

No comments:

Post a Comment